10-lecie firmy swissQprint

26 Wrzesień 2017


Założyciele firmy swissQprint: Roland Fetting, Reto Eicher oraz Hansjörg Untersander

 

swissQprint obchodzi w tym roku dziesięciolecie powstania firmy. Dzięki ustawicznym staraniom o wysoką jakość swoich rozwiązań, szwajcarski producent sukcesywnie wzmacniał swoją pozycję w segmencie ploterów wielkoformatowych z płaskim stołem. W efekcie, firma swissQprint działa obecnie w 40 krajach, operując, obok szwajcarskiej centrali poprzez 3 oddziały zlokalizowane w USA, Japonii i Niemczech.

Nieznana jeszcze 10 lat temu nazwa swissQprint stała się dewizą cyfrowych systemów drukujących, charakteryzujących się wysoką jakością, wszechstronnością i szwajcarską perfekcją. Początki tego sukcesu sięgają września 2007 r. kiedy to Reto Eicher, Hansjörg Untersander i Roland Fetting podjęli decyzję o założeniu firmy. Dziś, dekadę później, w siedzibie głównej w Szwajcarii pracuje 75 osób, a kolejne 35 w trzech podległych oddziałach. Ponadto, dzięki licznym partnerom handlowym sprzedaż i serwis urządzeń swissQprint nieustannie rozszerza działalność na wszystkich kontynentach.

 

Najważniejsze wydarzenia

Nie można powiedzieć, że firma swissQprint powstawała w przysłowiowym garażu – był to raczej mały kąt w dużym magazynie, gdzie pięciu mężczyzn planowało stworzyć nową drukarkę UV z płaskim stołem. Pomimo niekorzystnych warunków ekonomicznych udało im się wprowadzić ją do sprzedaży – najpierw w krajach niemieckojęzycznych, a następnie w innych państwach europejskich jak i poza granicami kontynentu. Pomogła w tym współpraca z firmami partnerskimi, które pośredniczyły w dystrybucji rozwiązań swissQprint na nowe rynki. Wzmożona ekspansja zwiększyła zapotrzebowanie na powierzchnie biurowe oraz hale produkcyjne, w związku z czym pierwsza siedziba w Widnau okazała się zbyt mała, dlatego na początku 2015 r. przeniesiono ją do Kriessern.

W październiku 2015 r. swissQprint założył swoją filię w Stanach Zjednoczonych w celu intensyfikacji swoich działań na rynku amerykańskim. Drugi oddział powstał w Japonii w marcu 2017 r., a już miesiąc później otworzono trzeci w Niemczech. Otwarte filie umożliwiają sprzedaż i obsługę klientów, ale wszelkie działania rozwojowo-produkcyjne nadal odbywają się w Szwajcarii, gdzie sztab kierowniczy zarządza procesami produkcyjnymi, wykazując szczególną dbałość o jakość wytwarzanych produktów.

Do dziś dokonano przeszło 900 instalacji ploterów swissQprint. Innowacyjność zastosowanych w nich rozwiązań przyczyniła się do zdobycia uznania i zaufania klientów, a w rezultacie do otrzymania przez szwajcarskiego producenta kilku nagród branżowych, a w ostatnim czasie – także biznesowej.

 

Ewolucja portfolio

Od dnia swojego powstania, firma swissQprint skupia się wyłącznie na wielkoformatowych ploterach UV z płaskim stołem. Zastosowana w nich konstrukcja modułowa sprawia, że podstawowa wersja urządzenia może być rozszerzana i konfigurowana zgodnie z potrzebami klienta. Pierwszym udostępnionym do sprzedaży modelem był Oryx, który miał swój światowy debiut na targach drupa 2008. Dwa lata później pojawił się model Impala, który zaskoczył rynek swą niezrównaną szybkością, deklasującą wszystkie podobne urządzenia. Po kolejnych dwóch latach, podczas targów drupa 2012, zadebiutował największy i najszybszy do tej pory ploter swissQprint – Nyala. Do lutego 2015 roku swissQprint cieszył się już 500 instalacjami.

 W latach 2014-2015 pojawiła się druga generacja maszyn – Nyala 2, Impala 2 oraz Oryx 2. Dążąc do perfekcji, swissQprint nieustannie szukał nowych sposobów na ulepszenie swoich rozwiązań, w wyniku czego na początku 2017 r. wprowadzono do sprzedaży modele Impala 2 oraz Nyala 2 w wersji 4x4, która gwarantowała uzyskanie jeszcze większej sprawności. Już kilka miesięcy później – podczas targów Fespa 2017, odbyła się premiera nowych ploterów wykorzystujących do utrwalania technologię LED. Obecnie w ofercie dostępne są dwa modele – Nyala LED oraz Impala LED, choć już wkrótce portfolio zostanie uzupełnione poprzez najmniejszy model – Oryx LED.

Założyciele firmy nadal pełnią aktywną rolę w rozwoju firmy i z radością obserwują jak ich odważny ruch ewaluował przez ostatnie dziesięć lat. Mają zamiar kontynuować wdrażanie innowacji i praktycznych rozwiązań, odpowiadających realnym potrzebom rynku.